3 ok, amiért kötelezővé tenném a céges Instagram profilt

Persze nem mindenkinek. Ha tűzőgépeket adsz el a pirexnek, lehet, hogy neked nem kell.

De ha más papírárut is, és saját üzleted is van, akkor már elgondolkozhatsz rajta. Ha meg fiatal célcsoportod (is) van, biztos lehetsz benne, hogy csak jól járhatsz, ha megjelensz. Mi még csak pár hete csináljuk és már van három olyan ügyfelünk, aki instagramon talált meg minket először. Úgy, hogy egyetlen forintot sem költöttünk insta reklámra.

 

Tehát 3 ok, amiért biztosan érdemes elgondolkoznod: 

 

1. Olyan első benyomást tudsz kelteni, amilyet szeretnél.

Ha valaki megtalál instán, egyetlen pillantást vet a profilodra és már kész is az a bizonyos első benyomás. Persze ha írószereket forgalmazol és az összes képeden gemkapocs lesz, ezzel lényegesen nem vagy előrébb. De egy kis kreativitással, ötleteléssel és munkával mindenki képes ennél mélyebb rétegeket előhúzni a jobbik agyféltekéből, egy ápisz instagramjának felépítéséhez is.

 

 

 

2. Könnyebben megtalálod a célcsoportod. 

Nem mondom, hogy a facebook business rosszul van összerakva, de az insta, pepecs munkával persze, de még pontosabb követést tesz lehetővé. Kényelmesen és gyorsan megtalálod azokat, akik a te célcsoportban működnek. Ha freelancerekre vadászol, fogsz egy menő coworking space-t a nyolcszázból, beköveted a követőit, elkezdesz értelmesen posztolni és vissza fognak követni. Nem egy rocket science.

Elképesztő mennyiségű jó anyag/cikk van fenn a neten, magyarul is, szóval fogsz találni nagyon jó guide-okat, aminek alapján el tudsz indulni. Az összes elemző szoftver online/ingyen elérhető hozzá, fél nap munkával simán össze tudsz rakni egy saját lexikont: a te követőid mikor vannak fenn, mikor posztoljál, milyen gyakran, milyen témákban, milyen hashtageket használj, etc.

Enélkül egyébként szerintem nem érdemes nekiállni. Mert ha utána nem lesznek követőid és gondolhatod újra a stratégiádat, akkor kezdheted azzal, hogy leszeded azokat a fotókat, amiket csak úgy miért ne alapon feltettél, de semmit nem tett hozzá az arculatod épüléséhez. Ha meg ennyi felesleges időd van, inkább süssél mézeskalácsot, még pont megpuhul Karácsonyra.

 

6_easy_ways_to_get_more_instagram_followers_starting_today-ls.jpg

 

3. Jó a hangulat.

Nincsenek trollok. Egyáltalán nincsenek. Amitől az ember egész nap teljes lelki békében tud dolgozni, és nem kell attól tartania, mikor áll neki boldog és boldogtalan, kevéssé konstruktív kritikával, de legalább minősíthetetlen stílusban, osztani az észt.

KKVs cégvezető fejjel ez ezerszer kényelmesebb, mint a facebook, vagy akár a blogolás. Legalábbis amíg nincs külön hat embered, hogy online marketing team néven, két műszakban, 0-24h idiótákkal vitatkozzon. 

 

Ami viszont az Instagramhoz (is) elengedhetetlen, az a tűpontos márkatudat.

 

Úgyhogy ha sikerült elgondolkoztassalak, először nem árt leülni és végiggondolni kétszázadszorra (reméljük) az alapvetéseket: mit, kinek, hogyan, miért akarok eladni.

 

A vevőm hol van, mit eszik, mit iszik, mit csinál hétfő délelőtt és szombat délután, kikkel találkozik, mit néz meg a moziban, mit érez, ha rám gondol. Ha 3 szóval szeretném a márkámat leírni, mi jut eszembe nekem és mi a vevőmnek, hogy tudom elérni, hogy ugyanaz jusson neki is. Hogy fog velem azonosulni, hogy fog első ránézésre rájönni, az vagyok-e, akit keres, stb. stb. Ha egyedül dolgozol, mindezek szóról szóra ugyanúgy működnek. 

 

Ha ez megvan, már csak fel kell menni, regisztrálni, összekötni a facebookoddal, bekövetni a miénket és nekilátni a munkának. Babramunka lesz, időigényes, de ár/érték arányban verhetetlen. Hajrá!

 

 

INSTÁN NEM VAGY, GONDOLKOZOL MÉG, OKAY. DE FACEBOOKON SEM?:)

kép innen: http://cdn2.hubspot.net/, http://www.fabercastell.com/, http://www.shakypencil.com/