100.000 letöltés és ami mögötte van

5 hónapja indítottuk a blogunkat, és a napokban elértük a 100.000 letöltést. Hogy ez sok, vagy kevés, nézőpont kérdése. Ha azt vesszük, hogy coaching témában blogolunk, a célcsoportunk pedig összesen egyetlen generáció, szerintem sok. 

Két célkitűzésünk volt, mikor úgy döntöttünk, hogy blogolásba kezdünk: 

  1. Márkát építünk, tehát szimpla céges blogként építjük az ismertségünket, ügyfélkörünket.
  2. Szeretnénk dolgozni a coaching ismertségén, elfogadottságán, a magyar Y generáció körében - van min.

A márkaépítés fő eszközeként azért választottuk a blogot, mert úgy akartunk céget építeni, hogy egyetlen árva hideghívást nem bonyolítunk le és semmi hasonló direkt sales tevékenységet nem végzünk. Egyszerűen mert nincs rá idő.

Jól tettük, az első kitűzött célt elértük, az ügyfélkör szépen bővül, szaporodnak az (egyelőre:) ) elégedett ügyfelek, és szaporodunk mi is. Jucival indultunk ketten, azóta csatlakozott hozzánk Zsófi, majd mikor már hárman sem győztük a jelentkezőket, beszállt hozzánk Balázs és Gábor is, úgyhogy most már öten dolgozunk együtt, és még csak alig több, mint fél éve indultunk.

sarolta-ban-5.jpg

És mindez kizárólag a blognak köszönhető, hiszen (az egyik kedvenc ügyfelünk:),) a Chez Dodo kivételével az összes ügyfelünk a blog, az insta és a fb eredménye, mert az igazság az - amit büszkén vállalunk is -, hogy ez mindannyiunknak a mellékállása. Van akinek abból is csak egy, a sok közül.

Úgyhogy nem járunk networking eseményekre, nem üzleti reggelizünk, egyszerűen csak blogolunk. Azt is 95%-ban este 11h és éjjel 1h között.

És ez így nekünk most jó. Nem mintha nem szeretnénk mindannyian ennél sokkal, de sokkal többet jelen lenni személyesen is a különböző üzleti eseményeken, csak ennek még nem jött el az ideje. 

A vállveregetés jár tehát nekünk is, és persze nektek is, mert mára összesen több, mint 100.000 lapletöltést értünk el, csak itt, a blogon. Márpedig ott vagyunk a hrportal.hu-n is, megjelentünk a hvg.hu-n, sőt azóta jópár helyen rábukkanhatsz (forrás megjelölés nélkül is:) ) az írásainkra, úgyhogy mindenképpen sikerült a 2. pontot is teljesítenünk, dolgozunk a coaching PR-ján becsülettel. Tőlem legalábbis egyre kevesebben kérdezik meg, mit csinálok tulajdonképpen. Vagy azért, mert megértették, vagy mert feladták, hogy valaha megértsék, ezt nem tudhatom. (Ha te új vagy itt - de tudom, hogy nem - akkor csak ezt olvasd el és már előrébb leszel.)

Az elmúlt hónapban átlag napi több, mint 1500 látogató fordult meg nálunk, ami nekünk hatalmas eredmény. De nem végeredmény persze.

A 100.000 letöltés mögött álló 56 bejegyzés eredményezett 1118 facebook és 286 insta követőt, ha valamelyik szám mögött nem állsz, érezd rosszul magad bátran, és pótoljál. Jobb későn, mint soha.

A Pareto-elv egyébként itt is érvényesül, a letöltések 80%-át, a bejegyzések 20%-a hozta, de mielőtt a nyerteseket felsorolnám, hadd tegyek itt hozzá a történethez még valamit.

Ha nem blog.hu-s domain-en dolgoznánk, most nem lennénk itt. Hiszen a látogatóink 74%-a az index.hu-ról érkezett.

Tehát ha blogolsz, és különösen, ha ilyen szűk célcsoportnak dolgozol, mint mi - könyörgöm, eszedbe ne jusson saját domain-ről blogolni. Inkább küszködj a konverzióval, próbáld azt feljebb tornázni, sikerülni fog. De cserébe nem kell egy árva fillért sem költened reklámra. Ha meg coachként blogolsz, és nincsenek látogatóid, gyere nyugodtan vendégblogolni hozzánk, nekünk is jó, mert van két és fél napunk, amikor éjjel alhatunk blogolás helyett, és neked is, mert lesz egy rakat extra látogatód.

És akkor a 100.000 letöltés első 5 helyezettje:

  1. 21.583: A kulcs az Y generációhoz - a csocsóasztalon túl
  2. 15.465: Mi hiányzik az Y generációból?
  3. 14.283: Dalmácia most!
  4.   9.364: 3 autós kirándulás az őszi szünetre, ha unod a zsúfolt wellness hoteleket
  5.   4.125: A kaland kellemetlen, zavaró, nehézkes. Lekéssük miatta az ebédet!

Amiből tökéletesen látszik, hogy az Y generáció szívfájdalmai és az utazás érdekel titeket a legjobban.

Ahogy minket is. Similis simili gaudet. 

 

champagne-.jpg

 

kép innen: http://aveqia.com/