A céges blog sikerének 3 pontja

Amikor marketingről beszélünk, az első kifogások között mindig az hangzik el, nekem erre nincs pénzem. Pedig létezik egy olyan marketingeszköz, ami teljesen ingyen van, ráadásul az egyik leghatékonyabb mind közül. Ugyanúgy tudja használni a startup, a multi, a kkv és a szabadúszó. És nem kell hozzá az égadta világon semmi.

Ez a blog.

Például ez a blog. Másfél éve létezik a cégünk, ez alatt 200 blogbejegyzést írtunk, és több, mint egy évig egyetlen forintot sem költöttünk más marketingeszközre. Márpedig a cég létezik, nő, dolgozunk, egyre gyorsabban telik a jövő évi naptárunk is, úgyhogy egyértelműen látszik, a blog, mint műfaj, megállja a helyét. Akár magában is.

blog-cia-france-home.jpg

De mi kell ehhez, mitől lesz működőképes egy olyan eszköz, amit egyébként lépten-nyomon használnak, mégis 100-ből 99 elhalálozik, mielőtt érdemi sikert érne el. A statisztika persze pontatlan, ha random elkezdesz céges blogokat nézegetni, rájössz, hogy ennél jóval magasabb lehet az arány, rengeteg cég oldalán találsz blog fület, ahova a 2012-es húsvéti nyúl hozta az utolsó bejegyzést.

Szóval mi kell ahhoz, hogy egy PR blog sikeres legyen?

 

1. SZEGMENTÁLÁS

Ha nem tudod kihez beszélsz, vesztettél. Ez az első pont, amiről kkv szektorban különösen nehéz meggyőzni bárkit is, egy ügyvéd jóbarátommal szoktunk ezen rengeteget vitázni. Ha mindenki a célcsoportod, senkit nem fogsz eltalálni. Sokan félnek tőle, hogy beszűkítsék magukat, hiszen ők mindenhez, mindenkihez értenek, ha leszűkítik a saját mozgásterüket, potenciális ügyfeleket veszhetnek el.

chocolatecake.jpg

Mi üzleti coachinggal, tréninggel foglalkozunk például, Y generáció a célcsoportunk, nekik írunk, hozzájuk szólunk. És ugyanúgy megtalálnak minden más generációból is, tartottunk úgy 160 fős tréninget, hogy a résztvevők egy tizede sem jött a célcsoportból.

Szóval azzal, hogy szegmentálsz, a saját dolgodat könnyíted csak meg. Nyugodtan dolgozhatsz úgy, ahogy az neked a legkényelmesebb, aztán ha a söréted elkezd szórni, és így az eltalált csoport mérete elkezd nőni, reagálsz az igényekre. De azzal, hogy egyetlen, jól körülhatárolt célcsoportod van, neked lesz könnyebb a dolgod, mert lehet, hogy csak egy icipici, de mégis lesz olyan terület, amihez te és csak te értesz. Elégedj meg egy szelettel, ne fald fel az egész tortát.

 

2. EGYEDI STÍLUS

És egy csipet provokáció. A tapasztalat az, hogy ahhoz, hogy megszólíts bárkit, hogy kihallják a hangod az óriási zajból, ami körülvesz minket, néha sarkosan kell fogalmazz. Szintén megkönnyíted a saját dolgodat, ha ez még önazonos is, így nemes egyszerűséggel gyorsabban fogsz tudni írni. Ha kkv vagy szabadúszó vagy, ha olyan terméked van, ahol veled is találkozik az ügyfél, akkor ez az a pont, amit akkor sem adhatsz ki, ha már van rá pénzed. A te nyelveden nem beszél senki.

980x490-mick-jagger-cover-43-jpg-72f2464f.jpg

Ez az a pont egyébként, amit a legnehezebb megvalósítani. Egyrészt ha a gimiben nem tanultad meg az alapokat, nincs megfelelő szókincsed, vagy stílusod, akkor először azon kell dolgozz, és csak utána tudsz nekiállni a blognak. Másrészt mert nem mindig könnyű ráérezni, hogy mi a sarkosság annak a szintje, ami még pont nem húzza ki teljesen a gyufát annál, aki nem ért egyet veled, de pont eléggé betalál annál, aki a te véleményéden van.

Mindenesetre nagyon mellé nem lőhetsz, nem kell, hogy mindenki szeressen, ha ez a célod, ne írj blogot, mert nem fogják olvasni.

Nagyon sok cikket olvasni, ami úgy kezdődik, hogy a szerző ezerszer bocsánatot kér, mert van véleménye, aztán leírja a véleményét, de olyan óvatossággal körbejárva, hogy alig lehet kiolvasni a sorok közül. Majd a végén elnézést kér megint a létezéséért, a véleményéért és jelzi, hogy nem biztos, hogy igaza van.

Ez teljesen felesleges, fárasztó írni és olvasni is. Ez egy blog, nem fogják a végén leosztályozni, a te véleményed akkor is a te véleményed, ha hülyeség. Ha ezt gondolod, vállald fel, különben sosem találsz magad mellé követőket, mert lusták kihámozni a túlpuhított írásaidból, hogy te hova is mész tulajdonképpen.

 

3. KÖVETKEZETESSÉG

Úgy értem rengeteg munka. Egyik cikk után a másik, aztán a harmadik. Lehet, hogy az első 50-nek alig lesz konverziója, a tartalomgyártás lassú és körülményes folyamat. Viszont megéri, behozza majd egyszer, csak nem szabad feladd, mielőtt megszokják, hogy létezel. Becslések szerint 50 millió blog létezik a világon, ez a szám ne legyen elég ahhoz, hogy elriasszon, hogy legyen tied a +1-edik, de legyen elég magas ahhoz, hogy elhidd, megéri.

article-0-165ccb8a000005dc-601_634x420.jpg

Heti 1-2 blogbejegyzés alá ne engedd és semmiképpen se árulj szappant a bloggal, akkor sem ha szappanboltod van. Legyél szappanszakértő, akinél, ha kérik, még az is lehet, hogy van egy-két szappan. 

 

Nekünk is van szappanboltunk egyébként, most hogy kérded. Körbenézel?

 

kép: dailymail.co.uk, esquire.co.uk, aol.co.ok

Címkék: blog how to pr blog