Állást hirdetsz?

Pár tipp, hogy végre ne a '90-es évek hirdetésit olvassuk az állásportálokon

A HRPWR „Közösségi média a HR szolgálatában" című konferencián tartott Varga Balázs (Profession.hu) egy rövid előadást álláshirdetések aktualitásairól. Ezt alapul véve, íme egy pár tipp, mire figyelj KKV-ként, multiként, cégként, vállalkozásként, vezetőként, HR-esként, ha állást hirdetsz

now_hiring.jpg

Mielőtt elkezdenéd megfogalmazni a hirdetést:

Az álláskeresők 40%-a  megszakítja a jelentkezést, ha hosszú időt (több, mint 5 perc) vesz igénybe a kitöltés és ha nem megfelelő a user experience (UX) a mobilon.

Ez lehet, hogy szubjektív, de mondd,

...mikor nézted meg utoljára a karrieroldalatokat mobilról?

Akkor gyerünk!

 

Hogy ne késsünk le egy jelöltről?

10 nap alatt elkel egy jó jelölt - 28 napos hirdetési ciklus alatt ez 3x megismétlődhet. Pláne akkor, ha nem kommunikálsz folyamatosan! Azt hiszem, a legtöbb esetben még van ehetőség egyszerűsíteni a kiválasztási folyamaton. Nálatok is? 

A szakadék, ami elválasztja a 90-es éveket napjainktól - a vizuális megjelenés, avagy hogy néz ki a hirdetésed

Kérlek, kérlek ne használj Word figurákat, dolgos emberkéket, szaladó pont-pont-vesszőcske alakot.Szánj pénzt esetleg  egy közös fotózásra a kollégákkal, vagy vegyél/keress jó stock fotót, vagy inkább csak a logot használd. (alább pár aktuális álláshirdetés példa, döntsd el, hogy vajon jók-e)

_g_flaubert.jpg

A lényegi kérdések, amiket válaszolj meg a hirdetésedben – hihetetlen, de még mindig nem értjük, hogy ennyire egyszerű a dolog:

Hol fogok dolgozni? Cég megnevezése és a pontos helyszín is elengedhetetlen. Tudom, persze vannak a korai, vagy titkos keresések, de egyre kevésbé bízhatsz abban, hogy jó jelentkezők bólintanak rá egy ismeretlen lehetőségre. Az idő is többet ér ennél, az információhiány ma már egész másfajta bénultság érzést generál, mint mondjuk 5 évvel ezelőtt. Tényleg, tudod mit írnak rólatok a glassdoor.com-on, vagy a munkatarsaim.hu-n?

Mennyiért?  Ha megosztasz béradatot is, akkor 22%-kal többen jelentkeznek a hirdetésre, akiknek ráadásul az elvárásaik is tisztábbak. Versenyképes juttatási csomag? Mondd, ez mit jelent? Melyik versenyben, mire képes ez a csomag? Rendben, ez szenzitív információ, akkor ne írd bele feltétlenül a hirdetésbe. De kérlek, ne hívj el senkit interjúra addig, míg nem beszéltél vele a juttatási csomagról. Tiszteld a saját időd és a jelentkező idejét is ennyire. 

Mikor? Hány órában, mennyire rugalmasan fogok dolgozni? Most ódát zenghetnék a rugalmas munkavégzéshez, de ezt egy másik postban már megtettem a részmunkaidő irányából és nagyon sokszor írunk nektek a fix keretek feloldásának szépségeiről itt a blogon.

Mit fogok csinálni? Feladatok, ami által megértem, hogy nálatok ez a pozíció pontosan mit jelent. El kell döntenem, mennyire tetszik nekem, mennyire tudom elképzelni magam nálatok. Ne fáradj 6-10 dologgal (pl. Erzsi néninek nyomtatva kell vinni a táblázatot, mert így szoktuk). 5 fő feladat valószínűleg lefedi a munka lényegét, a többit majd megbeszélitek személyesen, vagy a skype-interjún.

Mit vártok tőlem? Tényleg, mit kell hoznom a tapasztalataim szintjén? Meg kell értenem, hogy érdemes-e megpróbálnom egyáltalán, megéri-e jelentkeznem hozzátok. Itt is igaz, maximum 5 dolog elég lesz.

 

Nagy a zaj!

A hirdetéssel színesek, vonzók (akarnak lenni) - érdemes a kevesebb több elvét és aminőségi hirdetéseket előtérbe helyezni, hogy ne kidobott pénz és idő legyen számotokra.

Ha elég jó nálad dolgozni, akkor pedig nyugodtan bízz a  belső ajánlásokban, akár van körülötte csillli-villi rendszer, akár csak egy köszönömöt kap a kolléga, ha jó embert ajánl.  

thank_you.jpg

 

Közönjük a HRPWR meghívását a "Közösségi média a HR szolgálatában" című konferenciára. A konferenciáról itt írtunk korábban.

img_5693_1.JPG