600.000 letöltés, és akik mögötte vannak

Pont egy évvel ezelőtt írtunk egy bejegyzést, amelyben megköszöntük nektek, hogy velünk vagytok. Akkor jártunk 100.000 letöltésnél - az akkor 5 hónap munkájának volt az eredménye. 

És most, napra pontosan egy évvel később - ezzel a cikkel - elérjük a 600.000 letöltést. Úgyhogy bizton mondhatjuk, ebből már nem mindet képviselik a szüleink. Pedig Y generációs létünkre nyilván ők is köztük vannak. :) 

22365266_500052520365419_3307766732098212858_n_1.jpg

Az első 5 hónap alatt 100.000, aztán 12 hónap alatt még 500.000 olvasó, már csak az ütemet kell tartani.

Sok minden változott azóta, akkor voltunk 5-en: Pottok Juci, Németh Zsófi, BHB, Jasper ("Dzsászper") és én, mind az öten mellékállásban coacholtunk*akkor. Januárban csatlakozott hozzánk Dávid, augusztustól nekem pedig a Y2Y a főállásommá nőtte ki magát. Ezért olvastok több cikket tőlem. Na meg azért mert a többiek lusták írni, de attól még dolgoznak becsületesen :).

A sok üzleti coaching mellé persze óhatatlanul bekúsztak a workshopok, vezetőfejlesztő tréningek, Jasperrel a csapatépítő vitorlázások is. De - és ezt a többiek is nevében is merem állítani - az egyéni üzleti coachingok maradtak továbbra is a kedvenceink.

A sok kis-közép vállalati ügyfél mellé elkezdtek érkezni a nagyok, tartottunk 1-160 fős tréninget, workshopot, magyarul, angolul, kkv-nak, startupnak, magyarnak, multinak, SSC-nek.

Szóval, hogy lehet-e zéró pénzbefektetéssel céget építeni a több, mint telített tréning piacon itthon, az a válasz, hogy lehet. Hogy fenn is lehet-e tartani, azt még nem tudjuk, de teszünk érte, hogy sikerüljön :). Az is biztos, hogy mindehhez ma már semmilyen más marketing eszközre nincsen szükség, csak a blogra.

Illetve ez nem igaz, mert a tréningekre például céges tollat, papírt is szoktunk vinni, de még egy cégtől sem hallottam, hogy azért szeretett volna belénk, mert csinos a tollunk. Úgyhogy ha eddig pénzhiányra fogtad a vállalkozásod beindításának késleltetését - ezt a kifogást felejtsd el.

Tavaly azt írtam, nem járunk networking eseményekre, nem reggelizünk, nem meetupolunk. Ez ma is megállja a helyét, egyszerűen azért, mert a főállások, mellékállások, család, edzés, gyerekek körforgásba nem fér bele még mindig. Viszont továbbra sem szenvedünk semmiben hiányt e miatt, úgyhogy ha több ilyen eseményre jársz, mint ügyfélhez, ha ránk hallgatsz megfogadod az örök tanácsot: először szegmentáljál, légy szíves. Niche, niche, niche.Tényleg.

És ne vedd magadra a negatív visszajelzéseket - HA a célcsoportodon kívülről érkeznek.

Örök trükk, de mindig működik, képzeld magad elé az olvasódat. Neki írjál, ő értse. Érints meg egy embert mélyen, mint százat felületesen, ez a cikkírásra különösen igaz - pedig nem is Mark Twain mondta.

Főleg ha azzal az el nem titkolt céllal írsz, hogy megismerjenek és veled akarjanak dolgozni.

Tavaly megmutattam a legolvasottabb cikkeinket, jöjjenek tehát most is:

  1. Kulcs az Y generációhoz  - 26.793
  2. Mi hiányzik az Y generációból? - 20.067
  3. Az Y generáció megtartása - a gyorsabb győz, nem a megértőbb - 19.362

Nincs meglepetés a befutók között. A számok csak a blogon való letöltést mutatják, linkedinen is ott vagyunk, ahol volt infografikánk, ami túlhaladta az 50.000-et, amik hatalmas számok egy olyan témában, ami azért hazánkban igen kevés embernek a szívügye. Azt a keveset viszont elérjük, és ez így nekünk pont jó.

A cikkekből egyébként egy fél roadshow is összejött, rengeteg megkeresést kaptunk a kerekasztal beszélgetésektől kezdve a HR és Logisztikai konferenciákon, kongresszusokon tartott előadásokon át, a key note speech-ig az AmCham Versenyképes Oktatásért konferenciáján.

Interjúztatott bennünket az SSC Heroes, a videót azóta több, mint 10.000-en látták, kell ennél jobb ingyen reklám egy cégnek? Nekünk nem. :) Nekik pedig azóta is nagyon messze a legnézettebb videójuk, szóval azt hiszem kimeríti a win-win fogalmát.

Publikáltunk printben a HVG Extra-ban, az Üzlet és Pszichológiá-ban, a La Femme 50 tehetséges fiatal-ban, a Termékmix-ben, a Logisztikai Híradóban, idézett tőlünk Tari Annamária a Bátor Generációk című könyvében, online meg annyi helyen vették át a cikkeinket, hogy követni sem tudjuk. Köszönhető ez természetesen mindenekelőtt az index.hu-nak. Egy-egy index címlap többezer letöltést hoz és elér olyan olvasót is, akit mi facebookon, instán keresztül nem.

Megéri blogolni, tényleg. 

Úgyhogy köszönjük az elmúlt másfél évet, a 600.000 letöltést és várjuk a következő 600k-t!

Addig pedig tessék követni facebookon és instán, hadd ne veszítsünk a növekedés tempójából. 

 

*Egyébként ha meg coachként dolgozol, az se zavarjon, hogy folyton azt hallgatod, hogy mindenki coach. Nem baj. Én 2001-től 2006-ig hallgattam a Közgázon, hogy közgazdászokkal megtelt a piac, soha nem fogunk munkát találni. Aztán dolgoztam 15 évet az eredeti szakmámban, soha egy napot nem voltam munkanélküli.

Mióta csak coachként dolgozom, azt hallgatom, mindenki coach. De most már tudom, hogy ez nem igaz. Hiszen mindenki közgazdász.

:)