Hogyan lehet munkavállalói élmény címen kinyírni egy munkahelyet?

Employee experience-ről, azaz munkavállalói élményről szól az év. Hogy hogy tudod munkáltatóként biztosítani a megfelelő - külső és belső - környezetet, amivel képes leszel megtartani a munkavállalódat. Amivel szeretni fog nálad lenni.

smiling-coworkers-office.png

A külső nyilván egyszerű pont, úgyhogy a legtöbb cég ezzel is kezdi, a felszínre fókuszálva, a munkavállalói élmény nagyköveteivel és vaskos bibliákkal felszerelkezve, szaladgálnak körbe a cégüknél, akik szépen sorban, pontról pontra valósítják is meg az elvárásokat. Közösségi terek, színes labdák, növényfalak, egészséges reggeli, távmunka, még távabb munka, iskolafestés, hogy hasznosnak érezd magad, miegymás.

4660012590_fd91c4329f_z.jpg

Szuper, csak egyetlen alapvető igazság folyton kimarad a képletből, mégpedig az, hogy:

A munkavállalói élményért nem a munkáltató felel, hanem a munkavállaló.

Ha ez nem így lenne, nem lenne vegyes értékelésű étterem a világegyetemen.

5* csodálatos ételek, zseniális környezet, fantasztikus kiszolgálás, köszönöm!

1* a steak túlsütve, a pincér összekeverte a rendelést, a wc-ben pók mászik a falon.

És mindkettőt a te éttermed kapja. Mint munkáltató, hogy tudod biztosítani, hogy mégis a lehető legjobb értékelést kapjál minden munkavállalódtól? Hogy tudod biztosítani, hogy a munkavállalói élmény pozitív élményt jelentsen minden dolgozódnak?

Úgy, hogy a dolgozóddal törődsz, nem az élménnyel.

Lehet, hogy a középkorú, gerincsérves munkavállalód nem akar okkersárga babzsákon tárgyalni.

Lehet, hogy a húszéves, home officera született munkavállalód nem akar a középkorúval játszóteret festeni.

És így tovább. 

Nem fog mindenkinek tetszeni az új irodabelső, nem fog mindenkinek tetszeni az ingyen vegán joghurtital a reggeli közös torna után, sőt nem fog mindenkinek tetszeni az sem, hogy céges tornán hajlonganak a beosztottai, mielőtt szójás irgendwast isznak, ahelyett, hogy dolgoznának.

11207d9e14bcc8043e3300ec76b515fc.jpg

És akinek tetszik, az a is a te munkavállalód. És aki fúj rá, az is.

Persze elintézheted annyival, hogy lehurrogod, hogy vegye már fel a ritmust és vegye észre magát, új éra van, ezt mondta a HR, ezt mondta a külső tanácsadó, ezt kell csinálni, úgyhogy kuss és irány jógázni.

De ha ezt teszed - vagy ne adja ég (és adja:( ) - a HR-esed is ezt teszi, egyet léptél előre és kettőt hátra. Annak a munkavállalónak az élményéért is te felelsz, aki másmilyen mint a többi. Aki nem egy kaptafára készült.

Úgyhogy ha egységesen pozitív képet akarsz festeni magadról, kénytelen vagy mindenkivel foglalkozni. Egyszerre. Folyamatosan.

És nem diszkriminálni. Például nem odáig fiatalítani a bandádat a csocsóasztalokkal meg a céges játszótérrel, hogy ne is akarjon már hozzád jönni idősebb. Hogy ne is akarjon már nálad dolgozni másmilyen. Mert le se tud ülni.

an-old-man-was-sitting-on-his-.jpg

Ahogy terjednek az újhullámos cégek, ahogy egyre kevesebb dologba tud belekötni átlag Y generációs egy cégnél, egyre többször jönnek azzal, hogy "nem tudom mit kezdjek az idősebbekkel." Nem tud mit kezdeni a helyzettel. Sem ő, az Y generációs vezető, sem ő, a nem egy kaptafára készült, szójaallergiás beosztott.

Aminek az lesz a vége, hogy már fel sem veszik. Mert kilóg a csapatból. Márpedig ha a te csapatodból ki lehet lógni, akkor nem elég nyitott a csapat.

FACEBOOKON KÖVETSZ? ITT LENNE AZ IDEJE!

 

HA Y GENERÁCIÓS VEZETŐ VAGY, AKI NEM TUD MIT KEZDENI IDŐSEBB BEOSZTOTTAIVAL -> ITT TALÁLSZ PROFI COACHOT MAGAD MELLÉ.

HA BÁRMILYEN GENERÁCIÓS MUNKÁLTATÓ VAGY, AKI MÁR BŐSZEN RÁNTJA LEFELE A BUBORÉKOS CSOMAGOLÁST A BABZSÁKJAIRÓL, DE FOGALMAD SINCS KI ÉS MIÉRT KELLENE, HOGY RÁÜLJÖN -> AKKOR IS ITT TALÁLSZ COACHOT. HATOT IS.

képek: http://www.jokesoftheday.net/, https://media2.wnyc.org, https://media2.wnyc.org